21 - ე საუკუნის ტექნოლოგიები
Dolby

 

  •                                                                                         დოლბის ტექნოლოგია

კომპანიაdolby digital-მადიდისიახლედააანონსა. ესარისimax-ისკონკურენტიტექნოლოგიისdolby cinema.გიგანტურიეკრანი,რომელიცპროექციასახდენს dolby vision- ისტექნოლოგიისსაშუალებით.ესარისმაღალი,დინამიურიდიაპაზონისვიდეოებისადასაიდუმლოტექნოლოგიებისნაზავი.დღესდღეობითესტექნოლოგიაყველაზემაღალიკონტრასტულობითგამოირჩევადამასანალოგიარაქვს.ასევემნიშვნელოვანია,რომკინოსტუდიებმაამფორმატთანთავსებადიფილმებიგადაიღონ,რითაცტექნოლოგიამომავალშიპოპულარულიგახდებადაშეძლებსკონკურენციაგაუწიოსყველაზეგავრცელებულ imax კინოთეატრებს.Hollywood reporter-ისგანცხადებით,დისნეიიქნებაპირველი,ვინცამტექნოლოგიასგამოიყენებს.dolby არამბობსთურაიქნებაამგიგანტურიკინოთეატრისბილეთისფასი,თუმცაჰოლანდიურიკინოთეატრისმონაცემებით 1 ბილეთი 18 დოლარიეღირებაგანსხვავებითტიპური 12 დოლარისა.ესნორმალურიარადგანაც imax-ისჩვეულებრივიკინოთეატრისგანგანსხვავებითმოითხოვსდამატებითთანხასმომხმარებლისგან.

ტექნოლოგიურსიახლეებსარცსპორტიგამოეთიშადაკომპანია first vision-მაამაწლის 10-11 მარტსლონდონშიკონფერენციაზეწარმოადგინეე.წსატარებელიტექნოლოგიები.

Dolby მაღალი ხარისხის კინოთეატრი 

 

 

 

 

 

სატარებელი ელექტრონიკა სულ უფრო მეტ  გავრცელებას პოულობს ტექნოლოგიების სამყაროში.(ტექნიკისა და ტანსაცმლის ინტეგრირება). სატარებელი ტექნოლოგიების გამოფენის მსვლელობისას,რომელიც მიმდინარეობდა ლონდონში ამა წლის 10-11 მარტს,ცნობილი გახდა,რომ ახლო მომავალში ჭკვიანი ტანისსამოსი დაიკავებს დიდ ადგილს ამ ინდუსტრიაში.ესპანურმა კომპანიამ გადაწყვიტა სატარებელი ტექნოლოგიებისა და ფეხბურთის თამაში შეთავსება და მოახდინა სამაუწყებლო ხარისხის კამერის ინტეგრირება  მაისურებთან იმისთვის,რომ გულშემატკივრებს მიეცეთ საშუალება,ნახონ თამაში თავად მოთამაშეების თვალით.ესპანური კომპანია first vision აპირებს თავის პროექტში 5 000 000 ევროს ინვესტიციის მოზიდვას.კომპანია ამბობს,რომ კამერა შეუმჩნეველია და უსაფრთხოა გამოსაყენებლად. ასევე,ფანებს აძლევს საშუალებას შეიგრძნონ თამაშის სიჩქარე და ემოციები,რომელსაც  განიცდის ფეხბურთელი.მაისურები იყენებენ მონაცემების გადაცემის სიხშირულ ტექნოლოგიას 100 მეტრის რადიუსში სიგნალის შეფერხების გარეშე.

  • ხელოვნებაში-ზოგი ხხელოვანის აზრით უახლესი ტექნოლოგიების დახმარებით შექმნილ ნამუშევრებს სიღრმე აკლია,ისინი ამბობენ:“ადამიანმა უნდა შეძლოს ტექნოლოგიების გამოყენება და არა ტექნოლოგიამ ადამიანის.“თუმცა მათი მოსაზრებები ტექნოლოგიურ სვლას ვერ აფერხებს და ბოლო დროის სიახლეა პლანშეტი ხელოვანებისთვის.

მოწყობილობა ხელოვანთათვის
კომპანია ვაკომმა წარმოადგინა syntic 27 QHD პლანშეტი,რომელიც შემოქმედებითი ადამიანებისთვის არის განკუთვნილი.მოწყობილობა აღჭურვილია განსხვავებული  დიზაინით. მთელი ზედაპირი სამუშაოდ აქტიური ზონაა და ის ძალიან მსახერხებელია . 27 დიუმიანი ეკრანი მართლაც დიდია და მნიშვნელოვანია მხატვრებისა და დიზაინერებისთვის,რომლებიც პროფესიონალურ გრაფიკაზე მუშაობენ.ასევე მას გააჩნია  დისტანციური პულტი,რომელიც დამატებით ფუნქციებისთვის გამოიყენება.პლანშეტს აქვს ადობეს ფერთა გამის 97%,ასევე,მისი ფერების გადაცემა მაქსიმალურად მიახლოებულია რეალურთან.მოწყობილობის ფასია 2800დოლარი.

 

  • რადგან ვცხოვრობთ ჭკვინი ტექნოლოგიების გარემცვაში,ამიტომ ალბათ სასიხარულო იქნება თუ გავეცნობით მოწყობილობას,რომელსაც შეუძლია ყველა ჭკვიანი მოწყობილობის მართვა-რომელსაც აქვს ბლუთუზ მხარდაჭერა .

კანადურმაკომპანია taby clubs-მამილიონობითპოტენციურიკლიენტისყურადღებამიიპყრო,რადგანმათერთ-ერთკონფერენციაზეწარმოადგინესმინიმოწყობილობასახელწოდებით-მაიო.მისიდახმარებითდახელებისჟესტებითშეგვიძლიადისტანციურადვმართოთნებისმიერიმოწყობილობა,რომელსაცაქვსბლუთუზმხარდაჭერა.მაიოსაქვს 8 კუნთისსენსორი,რომელიცაღიქვამსმკლავშიკუნთებისდაჭიმულობასდაგარდაქმნისისეთიმპულსებამდერომლისგამოყენებაცშეგვიძლიაკომპიუტერში.ყოველიჟესტიმისთვისსხვადასხვაბრძანებასიძლევა.ჯერ-ჯერობითმაიოსგააჩნია 5 ფიქსირებულიმოძრაობა,მაგრამმომავლისთვისდაგეგმილიარომმომხმარებელსთვითონშეეძლოსდამატებითიმოძრაობებისდამახსოვრებადაშემდეგსურვილისამებრგამოყენება.მისიგამოყენებაშეგვიძლიაპრეზენტაციებისთვის(მაგალითადხელისმოძრაობითგადავალთშემდეგსლაიდზე),ასევეშეგვიძლიაკოპიუტერულითამაშებისთვისგამოყენება.(მაგალითადხელისმოძრაობითვმართოთავტომობილი).მისანალოგებსშორის,მაიონამდვილადგამოირჩევა.განსხვავებითმსგავსიმოწყობილობებისა,რომლებიცმუშაობენკამერითდაყოველთვისზუსტადვერაღიქვამენთურაუნდამომხმარებელს(ანაღიქვამენნელა),მაიოსწრაფადდაზუსტადაფიქსირებსმომხმარებლისმიერშესრულებულმოძრაობას.მაიოსელემენტიმუშაობისრეჟიმშიზლებს 10-12 საათიდაიტენებადაახლოებით 40 წუთში.ისძალიანმსუბუქიაიწონისმხოლოდ 93 გრამსდასაკმაოდმოსახერხებელიასატარებლად.სპეციალურისაჭერებითშეიძლებადავარეგულიროთმისიზომა,ტარებისდროსუნდაიყოსოდნავმოჭერილი,რათააღიქვასყველამოძრაობა.ვარაუდობენ,რომამმოწყობილობისდახმარებითთუნდაცკომპიუტერისსამართავადაღარდაგვჭირდებამაუსი,შეგვიძლიაშემოსულზარებსაცვუპასუხოთმისიდახმარებით.მოკლედ,გვეხმარება ვმართოთყველაჭკვიანიმოწყობილობაცარიელიხელებით.

  • უახლესი ტექნოლოგიები მედიცინაშიც გამოიყენება და ცხადია ეს მნიშველოვანი წინსვლაა რადგან საქმე გვაქვს ადამიანთა სიცოცხლესთან.სწორედ უახლესი ტექნოლოგიებისა და 3დ პრინტერის დახმარებით სულ ახლახან გახდა შესაძლებელი.იმპლანტანტების სამგანზომილებიანი ბეჭდვა.

3დ-პრინტერები მასობრივი მოხმარების საგნად სულ ცოტა ხნის წინ იქცა, მაგრამ დღეს მათ მარტო მეცნიერები, ინჟინრები და დიზაინერები კი არა, ექიმებიც მოიხმარენ, რომლებიც ამ ტექნოლოგიის მეშვეობით ქმნიან სხეულის ამპუტირებული ნაწილებისა და ძვლების შემცვლელ პროთეზებსა და იმპლანტანტებს. 3დ-პრინტერისა და თუთიის, სილიციუმის, ფოსფატის, კალციუმისა და ღეროვანი უჯრედების დახმარებით ძვლების თვისებების მქონე ხელოვნური ქსოვილი იქმნება. ეს “მოდელი” ნამდვილი ძვლის აღდგენამდე ინერგება ადამიანის ორგანიზმში, მერე კი იშლება და ორგანიზმისთვის ზიანის მიუყენებლად გამოიდევნება გარეთ. ალბათ უფრო მეტად გაოცდებით, თუ იმასაც გაიგებთ, რა მიიჩნევა ამ ტექნოლოგიის მთავარ უპირატესობად - ის, რომ ბიოლოგიური მასალის სწორად შერჩევის შემთხვევაში პრინტერის დახმარებით არა მარტო ძვლის, არამედ ნებისმიერი სხვა ქსოვილის, უფრო მეტიც - მთელი ორგანოს შექმნაც კია შესაძლებელი. 

 

  • ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ტექნოლოგიური მიღწევაა კომპიუტერი,თუმცა უცნაურად ჟღერს  წყლის წვეთებისა და ელექტრომაგნიტის გამოყენებით შექმნილი კომპიუტერი
    1.წყლის წვეთებისა და ელექტრომაგნიტის გამოყენებით შექმნილი კომპიუტერი უცნაურად ჯღერს,თუმცა,როგორც ჩანს ტექნოლოგიურ ეპოქაში ყველაფერს უნდა ველოდოთ.მომხმარებლისთვის ცნობილია,რომ წყლისა და კომპიუტერის შეთავსება დამღუპველია უკანასკნელისთვის,სწორედ ამიტომ საინტერესოა იმის გაგება,რომ შეიქმნა კომპიუტერი წყლის წვეთებისა და ელექტრომაგნიტის გამოყენებით.<<<ასე გამოიყურება ლაბირინთი,რომელზეც მოძრაობენ წყლის წვეთები. ” ჩვენი მიზანია ახალი კლასის კომპიუტერის შექმნა, რომლებიც ფიზიკური მატერიით მანიპულირებას შეძლებენ.” – განაცხადა მან პრაკაშმა.
    2
    ..კომპიუტერი-ეს არის მანქანა,რომელსაც შეუძლია გაყვეს მოცემულ ინსტრუქციას,მაგრამ კომპიუტერი რომლის შესახებაც პირველად nature physics-ში ისაუბრეს,ინფორმაციას არ ამუშავებს ისე,როგორც ამას ჩვეულებრივი ელექტრონული მოწყობილობების ასრულებენ.ამის მაგიერ,ის მანიპულირებს წყლის მცირე წვეთებით.შემქმნელმა გუნდმა წყლის წვეთებში მოათავსა მაგნიტური ნაწილაკები და ეს ყველაფერი მოათავსეს საფოსტო მარკის ზომის მეტალიკურ ლაბირინთში.მეტალიკური გისოსები ასრულებენ გზების ფუნქციას,რომელზეც მოძრაობენ დამაგნიტებული წვეთები.მათი მოძრაობა ექვივალენტურია ნულებისა და ერთეულების რიგის,რომლებიც ქმნიან საფუძველს დღევანდელ კომპიუტერულ მოწყობილობებში.

ახლესმა ტექნოლოგიებმა ჩვენი ცხვრების წესი შეცვალეს,გავლენა მოახდინეს ჩვენზეც,ამიტომ განვიხილოთ ადამიანში ტექნოლოგიური ზეგავლენით გამოწვეული 8ცვლილება:

ფერადი სიზმრები

ტელევიზია იმდენად მოქმდებს ადამიანზე, რომ აისახება მის სიზმრებშიც. დანიის და შოტლანდიის უნივერსიტეტების 2008 წლის გამოკვლევის შედეგად, 55-წელს ზევით ადამიანები, რომლებიც გაიზარდნენ შავ-თეთრი კინოს ეპოქაში, უფრო ხშირად ხედავენ შავ-თეთრ სიზმრებს. უფრო ახალგაზრდები კი, ტექნიქოლორის ეპოქის შვილები, ფერად სიზმრებს ხედავენ. აშშ-ის ფსიქოლოგთა ასოციაციამ აღნიშნული გამოკვლევის შედეგები 2011 წელს დაამოწმა.

FOMO  ეფექტი

 რაღაცისგამოტოვებისშიში, ანუ FOMO (Fear Of Missing Out), New York Times-ისმიხედვით, არის “პანიკის, არაადეკვატურობისადაგაღიზიანებისნაზავი, რომელიცშეიძლებაგააქტიურდესსოციალურიმედიისდათვალიერებისას”.

 

Facebook-ისადა Instagram-ისგამოჩენამდე, ადამიანებიმშვიდსაღამოებსატარებდნენძველისაყვარელიფილმებისყურებაში, ღვინისჭიქითხელშიდაგანიცდიდნენმცირეოდენსინანულს, რომარსადგაისეირნესდარაღაცსაინტერესოგამორჩათ. სოციალურიქსელებისწყალობითკიესგრძნობასაგრძნობლადგაიზარდა. იმშემთხვევაშიცკი, თუესსაღამოებიდაგართობისსხვადასხვაფორმათქვენთვისსრულიადუინტერესოა, თქვენმაინცდაფიქრდებით, “უკეთესიხომარიქნებოდა, სხვარამითგამერთოთავი”. აი, ესარის FOMO-ეფექტი.

“ცრუ ვიბრაციის სინდრომი”

მობილურიტელეფონებისმიმართმომატებულიმგრძნობელობითგამოვირჩევით. იმდენად, რომხშირადგვეჩვენება, რომგვირეკავენ. 2012 წლისკვლევაში, რომელიცგამოქვეყნდაჟურნალში Computers and Human Behavior, აღმოაჩინეს, რომექსპერიმენტშიმონაწილე 290 სტუდენტის 89% კვირაშიერთხელგანიცდიდა “ცრუვიბრაციისსინდრომს” (შეგრძნება, რომმათიტელეფონივიბრირებს, მაშინაცკი, როცაესასეარარის). საავადმყოფოებისთანამშრომელბისგამოკითხვამაციგივეშედეგიაჩვენა

ფსიქოლოგი-მკვლევარილარიროუზენი NPR-თანინტერვიუშიამბობს, რომფიზიკურიშეგრძნებები, მაგალითად, ქავილი, ახლაშეიძლებაჩვენიტვინისმიერაღქმულიიქნეს, როგორცტელეფონისვიბროზარი. “ჩვენიტვინითავიდანსწავლობსდასხვანაირადრეაგირებსიმავეშეგრძნებებზე, რომლებიცადრეჰქონდა” – ამბობსმკვლევარი. მართალია, “ცრუვიბრაციისსინდრომი” არიწვევსარანაირსერიოზულპრობლემებს, მაგრამმაინცითვლებაგამაღიზიანებლადდაუცნაურად.

უძილობა
ნევროლოგები ვარაუდობენ, რომ ნოუთბუქების, პლანშეტების და სხვა მობილური მოწყობილობების ეკრანის განათება ხელს უშლის ჩვენს ორგანიზმში ძილისთვის აუცილებელი ჰორმონების გამომუშავებას. კაშკაშა შუქს შეუძლია მოატყუოს ადამიანის ტვინი და აფიქრებინოს, რომ ჯერ კიდევ დღეა, რაც არღვევს ძილის რითმს. ჩვენი თვალები განსაკუთრებულად მგრძნობიარეა ცისფერის მიმართ, რომელსაც ეკრანი ასხივებს, რაც მნიშვნელოვნად აფერხებს დაძინებას, განსაკუთრებით მათთვის, ვისაც უკვე აწუხებს უძილობა.

უარესდება ჩვენი მეხსიერება

ძველდროშირამისდაზეპირებაძალიანძვირფასიუნარიიყო, ხოლოდღეს, Googe-ისეპოქაში, როცანებისმიერიინფორმაციაერთწამშიგახდესხელმისაწვდომი, საერთოდაღარვცდილობთ, დავიმახსოვროთმიღებულიინფორმაცია. რატომუნდადავიმახსოვროთმოზამბიკისდედაქალაქი, როცაისშეიძლებავკითხოთ Google Now-ს?

2007 წელსსწავლულმა-ნევროლოგმაგამოკითხა 3000 ადამიანიდააღმოაჩინა, რომახალგაზრდარესპონდენტებსნაკლებადაინტერესებდათ, დაემახსოვრებინათპირადიინფორმაცია, მაგ. ნათესავებისდაბადებისდღეეებიანთუნდაცთავიანთიპირადიტელეფონისნომერი. ზოგიერთადამიანსარშეუძლიასაკუთარმშობლიურქალაქში GPS-ისგარეშეგადაადგილება.

 

სოციალურიმედიადაინტერნეტისაერთოჯამშიაქვეითებენჩვენიყურადღებისკონცენტრაციისუნარს. ციფრულმედიაშიჩაფლულადამიანებსუჭირთწიგნებისკითხვადიდხანსდასტატიებსაცთვალსმხოლოდზერელედგადაავლებენხოლმემათისრულადწაკითხვისნაცვლად. ესმოვლენაყველაზესაგანგაშოაახალგაზრდებისათვის, რომელთატვინიცჯერკიდევჩამოყალიბებისპროცესშიადაშეიძლებავერგანივითაროსკონცენტრაციისუნარი.

 

უმჯობესდება ჩვენი ვიზუალური უნარები
2013 წელს ჩატარებულმა გამოკვლევამ აჩვენა, რომ მაგალითად Halo და Unreal Tournament აძლიერებს გადაწყვეტილების მიღებისა და ვიზუალურ უნარებს. ეს თამაშები გეიმერებს აიძულებს, სწრაფად მიიღონ გადაწყვეტილებები ვიზუალურ სიგნალებზე დაყრდნობით, რაც ამაღლებს ყურადღების სივრცით-ვიზუალურ უნარს. გეიმერები ასევე უკეთ არჩევენ ობიექტებს ცუდი განათების პირობებში. კომპლექსური სტრატეგიები, როგორიციაა Starcraft, აუმჯობესებს ტვინის “კოგნიტურ მოქნილობას”, გადერთონ ამოცანებს შორის, რითაც ამაღლებენ ადამინის ისედაც სადაო მრავალამოცანიანობის უნარს.

შემცირდა კონტროლი იმპულსურობაზე

მკვლევარები მივიდნენ დასკვნამდე, რომ მოთამაშეების იძულება, მიიღონ სწრაფი გადაწყვეტილებები, იწვევს “აქტიური შემსრულებელი კონტროლის”  და სხვა მრავალი იმპულსის შესუსტებას. ამან მკვლევრებს მისცა იმის მტკიცების საშუალება, რომ აღნიშნული მოთამაშეები უფრო მეტად არიან მიდრეკილნი დაუყოვნებლივი აგრესიისა და მტრული განწყობისკენ რეალურ ცხოვრებაში.

ჩვენ უფრო მეტს ვქმნით

ტექნოლოგიები ეხმარება შემოქმედ ადამიანებს. ავტორი კლეი შირკეი ამტკიცებს, რომ ინტერნეტი აძლიერებს “კოგინიტიურ დანამატს” – ტვინის ზედმეტ შესაძლებლობებს, რომლებიც ჩვენ შეგვიძლია გამოვიყენოთ მიზნის მისაღწევად, რომელიც მოგვიტანს კმაყოფილების გრძნობას. სოციალური მედია, შირკეის სიტყვებით, მომხმარებელს აწვდის ტექსტს, გამოსახულებას და ვიდეოს იმ სახით, როგორც ტელევიზია. სოციალური ქსელები ხელს უწყობენ კულტურას გავრცელებაში, მომხმარებლებს კი უბიძგებს შემოქმედებისკენ და ინფორმაციის ერთობლივი მოხმარებისკენ.

 

 

რომ შევაჯამოთ,ტექნოლოგიები გვეხმარება კავშირი გვქონდეს მთელ სამყაროსთან და უფრო სწრაფად და მარტივად ვაკეთოთ საქმე ვიდრე წლების წინ,თუმცა არ უნდა დაგვავიწყდეს,რომ ამისთვის აუცილებელია მათი სათანადო დროით გამოყენება და არა რეალური სამყაროსგან მთლიანად მოწყვეტა.

 

შექმნილია  “ჯამპსტარტ ჯორჯიას” მიერ